دانلود رایگان آموزش حرفه ای ابزار Ahrefs از همیار وب
در حال حاضر قدرتمندترین ابزار سئو در دنیا Ahrefs است که فقط سئوکارهای حرفه ای از آن استفاده می کنند! اگر شما نمی خواهید در سئو حرفه ای شوید پیشنهاد می کنم همین حالا این صفحه را ببندید. چون استفاده از این ابزار به دردتان نمیخورد!
این ابزار به قدری حرفه ای است بین سئوکارها که تا الان هیچ کسی نخواسته از اسرار آن به کسی بگوید. هیچ آموزشی تا به حال در وب فارسی در مورد ابزار قدرتمند Ahrefs تولید نشده است. به همین دلیل من برای اولین بار تصمیم گرفتم آموزش کار با این ابزار را به صورت کامل در اختیارتان قرار بدهم.
شاید این سوالات برای شما هم پیش آمده باشد؟
- چرا توی سئو نتیجه نمیگیرم؟
- چرا هرچی بک لینک میسازم نتیجه نمیگیرم؟
- چرا منم تو سایت هایی که رقبام لینک ساختن رفتم لینک ساختم نتیجه نگرفتم؟
- چرا همیشه رقبا بالاتر از سایت من تو نتایج جست و جو هستن؟
- چرا رپورتاژ آگهی هم میزنم نتیجه خوب نمی گیرم؟
- چرا ترافیک سایتم انقدر پایینه؟
- چطوری می تونم ترافیک سایتم رو خیلی بالا ببرم؟
- چطوری می تونم محتوایی تولید کنم که رو کلمات زیادی رتبه بگیره؟
پاسخ اصلی به سوالات بالا استفاده از یک ابزار قدرتمند و دقیق در آنالیز سئو سایت های رقباتون است! اگر شما می خواهید در سئو یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر باشید باید به داده های دقیق تر دسترسی داشته باشید. نیاز به ابزاری دارید که کل اطلاعات محرمانه سئو سایت های رقباتون را به شما نشان دهد. هیچ ابزاری مثل Ahrefs نمی تواند در این زمینه به شما کمک کند!
این یک هشدار جدی است! شما از همین حالا باید کار با ابزار قدرتمند و حرفه ای Ahrefs را یاد بگیرید.
اطلاعاتی که ابزار Ahrefs در اختیارتان می گذارد به جرات می توان گفت هیچ ابزار دیگری توانایی اش را ندارد که این اطلاعات را به شما بدهد. Ahrefs را به هیچ وجه نمیتوان با ابزارهایی مثل Moz یا Monitor Backlinks یا AlexaPro مقایسه کرد. چون Ahrefs بعد از گوگل به گفته خودش بزرگترین و بهترین خزنده ها را در اختیار دارد و به همین دلیل اطلاعاتی که در اختیار ما می گذارد بسیار دقیق تر از دیگر ابزارهای سئو است.
چرا باید از Ahrefs حتما استفاده کنیم؟
باور اشتباهی که خیلی از دوستان در مورد Ahrefs دارند این است که با این ابزار فقط می توان بک لینک های رقبا رو آنالیز کرد و فقط به این درد میخورد! در صورتی که اینطور نیست. Ahrefs یک ابزار بسیار قوی برای تحلیل و آنالیز سئو سایت رقبا است. از بررسی بک لینک گرفته تا بررسی محتوای رقبا، تحلیل کلمات کلیدی و آنالیز سلامت سایت را میتوان توسط Ahrefs به صورت کاملا حرفه ای انجام داد.
Ahrefs به شما کمک می کنه تا بفهمید چرا رقبای شما در کلمات کلیدی رقابتی تان رتبه دارند و شما دقیقا باید چه کارهایی انجام دهید که بتوانید از آن ها پیشی بگیرید! این دقیقا جمله ای است که در صفحه اول سایت Ahrefs نوشته شده است. و به جرات می توان گفت زمانی که از این ابزار بتوانید به درستی استفاده کنید به صحت این جمله پی خواهید برد.
یکی از گران قیمت ترین ابزار ها در سئو Ahrefs است به خاطر اینکه واقعا اطلاعاتی که به ما می دهد ارزشمند است و هیچ ابزار دیگری به این تر و تمیزی نمیتواند یکجا این اطلاعات را به ما بدهد. شاید از ابزارهایی مثل moz فقط بتوان برای آنالیز بک لینک های رقبا به صورت خیلی محدود استفاده کرد. البته باید بدانید این ابزار ها خیلی از بک لینک ها را هم به شما نشان نمی دهند! اما زمانی که شما پروژه بزرگی داشته باشید نیاز به داده های بسیار دقیق تر دارید و آنجاست که حتما باید از Ahrefs استفاده کنید. بسیاری از سئو مسترهای برندهای بزرگ در ایران مثل دیجی کالا، علی بابا، مستر بلیط و … از Ahrefs در پروژه های خود استفاده می کنند. چون به داده های دقیق نیاز دارند که ابزارهای ضعیف تر و ارزان قیمت دیگر در سئو جواب کارشان را نمیدهد!
Ahrefs دقیقا به چه دردی میخورد؟
ابزار Ahrefs دقیقا به درد کسی میخورد که میخواهد در کلمات کلیدی رقابتی رتبه بهتری از رقبای خود داشته باشد. در واقع Ahrefs دقیقا به شما می گوید که رقبای شما چه کارهایی انجام داده اند که توانسته اند رتبه خوبی در نتایج جست و جو بگیرند. اگر خودمانی بخواهم بگویم Ahrefs زیر رو روی یک سایت را طوری به شما نشان می دهد که باورتان نشود. البته از این بابت می گویم که اگر تا به حال با ابزارهای دیگری سایت های رقبایتان را بررسی کرده باشید و بعد به سراغ Ahrefs بروید اطلاعاتی که خواهید دید کاملا متفاوت خواهد بود.
آنالیز و بررسی رقباتون با Ahrefs تا چه حدی ممکنه؟
مهم ترین قابلیتی که Ahrefs دارد آنالیز و بررسی رقبا به صورت کاملا حرفه ای است. ما از ابزار Ahrefs برای راحتی کار خودمان در سئو استفاده می کنیم. در واقع این ابزار به قدری همه چیز را مرتب و کنار هم در اختیار ما می گذارد که میتوان گفت سئو را برای ما خیلی راحت تر از همیشه می کند.
با استفاده از این ابزار می توانید به طور کلی بک لینک ها، کلمات کلیدی، محتوا، میزان رشد رقبا در ماه های مختلف را آنالیز و بررسی کنید.
- اینکه کجا ها بک لینک گرفته اند؟
- کی بک لینک گرفته اند؟
- چجوری بک لینک گرفته اند؟
- از چه دامنه هایی بک لینک گرفته اند؟
- با چه انکرتکست هایی بیشتر بک لینک گرفته اند؟
- در یک بازه زمانی مشخص چقدر بک لینک گرفتن و از دست دادن؟
- چطوری سریع بفهمیم رقبامون از کجا بک لینک گرفتند؟
- رو چه کلماتی بیشترین ترافیک را دارند؟
- مهمترین صفحات سایت های رقباتون کدام ها هستند؟
- بیشترین سرمایه گذاری را روی چه صفحاتی کرده اند؟
- تو چه سایت هایی شما لینک ندارید اما رقباتون لینک دارند؟
- تو چه کلماتی رقباتون رتبه دارند اما شما ندارید؟
- چه سایت هایی هستند که در مورد شما صحبت کرده اند ولی به شما لینک نداده اند؟
- چه مقالاتی در وب وجود دارند که میتوان از آن ها لینک گرفت و ارزش بسیار بالایی برای شما خواهند داشت؟
- سئو فنی و تکنیکال سایت تان در چه وضعیتی قرار دارد؟
- چطور میتوان مشکلات فنی سایت تان را خودتان رفع کنید؟
- چطور میتوان به صورت زنده رتبه سایت تان در کلمات کلیدی مد نظرتان را با سایت های رقباتون آنالیز کرد؟
بررسی و تحلیل بک لینک های رقبا توسط Ahrefs
همیشه بک لینک ها مهمترین و جذاب ترین بخش در سئو بوده اند. توسط Ahrefs به راحتی می توانید بک لینک های سایت رقباتون را بررسی کنید. Ahrefs به شما کمک می کند تا بفهمید رقبای شما کجاها و با چه انکرتکست هایی و برای چه صفحاتی لینک ساخته اند و شما از بین بک لینک های با ارزشی که آن ها دارند تعدادی را برای لینک سازی خودتان انتخاب کنید.
حتی Ahrefs به شما می تواند از پیدا کردن سریع بک لینک های رقباتون کمک کند. بخشی به نام Ahrefs Alertدر این ابزار وجود دارد که می توان از این قسمت برای پیدا کردن سریع بک لینک های رقباتون استفاده کنید.
بررسی و تحلیل کلمات کلیدی در Ahrefs
یکی از دغدغه های بزرگ سئوکارها این است که بهترین کلمات کلیدی برای کسب و کار مورد نظر را چگونه پیدا کنند؟ مهم تر از آن بیشترین تلاش شان این است که در کلمات کلیدی مد نظرشان رتبه بالاتری را نسبت به رقبای خود داشته باشند. ابزار Keyword Analysis در Ahrefs به شما کمک می کند بهترین و با ارزش ترین کلمات کلیدی تان را با توجه به معیارهای انتخاب کلمات کلیدی بدست آورید و برای کسب رتبه روی آن ها کار کنید. این ابزار دقیقا به شما می گوید که چقدر زمان و هزینه نیاز است تا در کلمه کلیدی مد نظرتان رتبه خوب بگیرید. این ابزار با توجه به سختی کلمه کلیدی، میزان کلیک نسبت به جست و جوی آن، بررسی هدف کاربر از جست و جو، میزان رقابت در آن کلمه کلیدی، میزان نوسان رتبه سایت ها در آن کلمه کلیدی به شما کمک می کند تا بهترین و به صرفه ترین کلمات کلیدی را برای خود پیدا کنید.
این ابزار یک قابلیت بسیار خوبه دیگه هم دارد. میتونه شما رو تو پیدا کردن کلمات کلیدی که سرچ بسیار بالایی دارن و شما تا الان ازشون خبر نداشتید آگاه کنه. یعنی اگر میخواین ترافیک سایت تون رو چندین برابر کنید فقط کافیه این کلمات کلیدی پر ارزش را پیدا کنید و تو اون زمینه ها مقاله بنویسید. بعد از مدتی می بینید چقدر ترافیک سایت تون بیشتر شده. راز اصلی سایت هایی که رتبه الکسای خوبی دارند دقیقا همینه. روی چند کلمه کلیدی تاکیید می کنم فقط روی چند کلمه کلیدی که جست و جوی زیادی در ماه دارند رتبه خوب دارند و بیشترین ترافیک شون از طریق آن کلمات کلیدی است!
بررسی و عملکرد سلامت سایت با ابزار Ahrefs چگونه است؟
هر چقدر در OffPage SEO خوب عمل کرده باشید و روی بک لینک و برندسازی در سئو خوب کار کرده باشید باز هم قبل از هر چیز سئو فنی سایت تان از همه چیز مهم تر است. یکی از دغدغه های سئوکارها این است که از پشت پرده سایت شان با خبر شوند، اینکه چه خطاها و اخطار هایی ممکن است در سایت شان وجود داشته باشد که از آن ها بی خبرند. البته با ابزارهایی مثل سرچ کنسول و گوگل لایت هاوس می توانید تا حدودی از خطاهای موجود در سایت تان با خبر شوید اما به هیچ وجه ابزار های دیگر قدرت بخش Site Audit در ابزار Ahrefs را ندارند. این ابزار هرچیزی که فکرش را بکنید را از پشت پرده سایت تان به شما نشان میدهد. مثلا اینکه چرا سرعت لود صفحات سایت تان پایین است؟ یا صفحات یا محتوای تکراری در سایت تان کدام ها هستند؟ صفحاتی که تگ کنونیکال یا نوایندکس دارند یا اینکه نیاز دارند کدام ها هستند؟ لینک های شکسته داخلی و خارجی سایت تان کدام ها هستند؟ و به طور کلی هرچیزی که به سئو فنی و سئو داخلی سایت تان مربوط می شود را به شما نشان می دهد. مهمترین قابلیت این ابزار ارائه راه کار برای رفع اشکالات و خطاها در سایت تان است که این بی نظیر است.
در این دوره آموزشی قرار است چه چیزهایی یاد بگیرید؟
- بررسی و معرفی کلی قابلیت های ابزار Ahrefs
- معرفی و بررسی اجمالی قابلیت های بخش Site Explore، Keyword Explorer، Content Explorer، Rank Tracker
- معرفی و بررسی ابزارهایی که به صورت extra در ابزار Ahrefs وجود دارد
- بررسی انواع اکانت های پولی موجود در Ahrefs
- معرفی بهترین سایت برای خرید اشتراکی اکانت Ahrefs با قیمت پایین
- معرفی و بررسی دقیق بخش Overview از ابزار Ahrefs
- معیارهای اندازی گیری URL Rating و Domain Rating در ابزار Ahrefs
- Ahrefs رنک یا (AR) چیست و مبنای اندازه گیری اش چگونه محاسبه می شود؟
- توضیح کامل درباره اصطلاحاتی که در ابزار Ahrefs می بینید
- Backlink Profile چیست؟
- بررسی کامل نمودارهایی که در بخش Overview در ابزار Site Explorer وجود دارند
- بررسی کامل اعداد و ارقامی که در بک لینک پروفایل سایت ها وجود دارند
- بررسی کامل بخش Backlinks از ابزار Ahrefs
- چگونه از فیلترهای بخش Backlinks برای پیدا کردن بک لینک های مورد نظرمان استفاده کنیم؟
- بررسی بک لینک های سایت های رقبای رقبایمان
- پیدا کردن PBN های رقبا
- چگونه خیلی سریع هزاران منابع لینک سازی برای تقویت PBN هایمان پیدا کنیم؟
- چگونه با یک کلیک صدها بک لینک EDU یا GOV برای لینک سازی پیدا کنیم؟
- پی بردن به استراتژی لینک سازی رقبا (بررسی کمپین های بک لینک رقبا)
- پیدا کردن بک لینک های جدید رقبا (در هر روز یا هفته یا ماه چقدر بک لینک گرفتن؟)
- آموزش استفاده از متدی که در ساختن بک لینک زیاد استفاده می شود
- دیدن بک لینک های پاک شده سایت های رقبا
- پیدا کردن بک لینک های رقبا بر اساس نوع انکرتکست
- دیدن کل بک لینک هایی که رقبا از دامین های مجزا گرفته اند
- بررسی آی پی سایت های لینک داده شده به سایت های رقبا
- استفاده از بخش Link Intersect برای پیدا کردن سایت هایی که رقبای ما در آن ها لینک دارند اما سایت ما ندارد
- چگونه با استفاده از بخش Link Intersect میتوانیم بهترین لینک های رقبایمان را که ما در آن ها لینک نداریم را پیدا کنیم
- معرفی بهترین تکنیک های بک لینک سازی با استفاده از ابزار Ahrefs
- بررسی صفحه اصلی سایت رقبا و پیدا کردن بهترین بک لینک های آن ها
- چگونه با استفاده از کد Ahrefs Bot دسترسی خزنده های Ahrefs را به سایت مان ببندیم؟ (عدم نمایش بک لینک های یک سایت در ابزار Ahrefs)
- استفاده از بخش Alerts ابزار Ahrefs برای پیدا کردن بک لینک های با کیفیت
- چگونه خیلی سریع بک لینک های جدید رقبای خود را پیدا کنیم؟
- از کجا بفهمیم سایت های دیگه به برند ما یا کلمه کلیدی اصلی ما اشاره کرده اند؟
- بررسی و تحلیل بخش Content Explorer در ابزار Ahrefs
- ساخت بک لینک با کیفیت از طریق سایت هایی که به برند ما اشاره کرده اند ولی به ما لینک نداده اند
- پیدا کردن صفحاتی که مرتبط به موضوع کاری ما هستند ولی به ما لینک نداده اند
- پیدا کردن مقالات مرتبطی که به تازگی آپدیت شده اند ولی ما لینک در آن ها نداریم
- استفاده از بخش Best by Links در ابزار Ahrefs برای پیدا کردن صفحاتی از سایت رقبا که بیشترین بک لینک را دارند
- لینک سازی در صفحاتی که بک لینک زیادی دارند اما الان وجود ندارند! (لینک سازی از طریق صفحات ۴۰۴ یا لینک های شکسته)
- استفاده از روش های مهندسی اجتماعی برای گرفتن بک لینک های با کیفیت از سایت هایی که لینک شکسته دارند
- چگونه صدها سایتی که پست مهمان قبول می کنند را پیدا کنیم؟
- بررسی کامل بخش Keyword Explorer از ابزار Ahrefs
- بررسی چند کلمه کلیدی اصلی و مادر در ابزار Keyword Explorer
- بررسی و آنالیز دقیق هر یک از کلمات کلیدی وارد شده در Keyword Explorer
- بررسی اصطلاحات KD و Volume و CPC و PPC و RR و SF و مبنای هریک به ازای هر کلمه کلیدی
- بررسی میزان کلیک به ازای دیدن شدن کلمات کلیدی مورد نظر
- استفاده از سرویس جستجوی پیشرفته روی کلمات کلیدی برای رسیدن و فیلتر کردن کلمات کلیدی اصلی
- بررسی کلمات کلیدی ارائه شده در بخش Having same terms، Search Suggestions، Newly Discovered، Questions
- چگونه از Keyword Explorer برای پیدا کردن هزاران کلمه کلیدی ارزشمند استفاده کنیم؟
- چگونه لیست کلمات کلیدی مورد نظر خود را بسازیم و در ابزار Ahrefs ذخیره کنیم؟
- کلمات کلیدی که تعداد جستجوی متوسطی دارند ولی رقابت چندانی ندارند را چگونه پیدا کنیم؟
- بررسی اهداف جست و جوی کاربران در عبارات کلیدی
- چه معیار و مبنایی را در انتخاب کلمات کلیدی باید رعایت کنیم؟
- سختی کلمه کلیدی چیست و بر چه مبنایی محاسبه می شود؟
- آیا همیشه باید روی کلمات کلیدی که جست و جوی زیادی دارند سرمایه گذاری کنیم؟
- برای کسب رتبه در یک کلمه کلیدی به طور میانگین چقدر بک لینک نیاز داریم؟
- بررسی چرایی سایت هایی که همین حالا در کلمات کلیدی سخت رتبه دارند؟
- بررسی میزان رقابت و تعداد رقبا در کلمات کلیدی مد نظرمان
- بررسی میزان نوسان جایگاه رقبا در نتایج جست و جو در کلمات کلیدی مختلف
- بررسی کامل بخش Organic Search از ابزار Ahrefs
- استفاده از بخش Organic Keyword برای پیدا کردن کلمات کلیدی ای که سایت های رقبا از آن ها بیشترین ترافیک را دارند
- بررسی قسمت Top Pages برای پیدا کردن مهمترین صفحات رقبا از لحاظ تعداد کلمات کلیدی که روی آن ها رتبه دارند
- پیدا کردن کلمات کلیدی پر جست و جو ولی کم رقابت برای بدست آوردن بیشترین ترافیک
- چگونه با تولید محتوا در کلمات کلیدی پر جست و جو و کسب رتبه روی چندین کلمه کلیدی مرتبط ترافیک بیشتری را بدست آوریم؟
- پیدا کردن بهترین صفحات سایت های رقبا از لحاظ سرمایه گذاری روی کلمات کلیدی مهم و ارزشمند
- استفاده از قسمت Competing Domains و بررسی سایت های رقبا از لحاظ کلمات کلیدی که ما در آن ها رتبه ای نداریم ولی رقبای ما دارند.
- چگونه هزاران کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارمان که ما اصلا در آن ها رتبه ای نداریم را به سادگی با یک کلیک پیدا کنیم؟
- استفاده از قسمت Content Gap برای کسب رتبه در کلمات کلیدی بیشتر و افزایش ترافیک سایت با استفاده از بررسی صفحات رتبه دار رقبا
- چگونه برای مقالات سایت خود کلمات کلیدی مرتبط بیشتری را پیدا کنیم که هم رتبه بالاتری و هم ترافیک بیشتری دریافت کنیم؟
- استفاده از بخش Site Audit برای بررسی خطاها و اشکالات فنی سایت
- بررسی مراحل اضافه کردن پروژه برای Site Audit و Rank Tracker
- مشخص کردن کلمات کلیدی هدف و انتخاب سایت هایی به عنوان رقیب
- بررسی تمام خطاها و اخطارهایی که در بخش Site Audit وجود دارد
- بررسی چگونگی رفع تمام خطاها و اشکالات فنی موجود در سایت
- بررسی عملکرد سرعت وب سایت و چگونگی رفع مشکل کاهش لود صفحات سایت
- بررسی کامل Rank Tracker از ابزار Ahrefs
- چگونه سایت خود را در کلمات کلیدی مد نظرمان به صورت لحظه ای در روز، هفته و ماه بررسی کنیم؟
- دیدن میزان پیشرفت یا افت سایت مان در کلمات کلیدی هدف در هفته ها و ماه های اخیر
- دو نکته بسیار و مهم و حیاتی که قبل از انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های بزرگ باید بدانید
- بررسی و کاربرد ابزار های Batch Analysis و Domain Comparison در تحلیل دسته جمعی سایت ها و صفحات
- و نکات بسیار مهمی که در ابزار Ahrefs نهفته است و شما از آن ها بی خبر هستید
آیا شرکت در این دوره آموزشی واقعا ارزشش را دارد؟
این جدیدترین دوره آموزشی همیار وب است که برای اولین بار در وب فارسی منتشر شده است. این دوره آموزشی فقط برای آشنایی با منوها یا بخش های مختلف ابزار Ahrefs نیست! بلکه تمام مثال ها به صورت کاملا عملی روی سایت های بزرگ ایرانی انجام شده است. علاوه بر این بسیاری از نکات مهم را در سئو که تا الان به آن ها اشاره ای نشده است را یاد خواهید گرفت.
هزینه ای که بابت این دوره آموزشی می پردازید برابر با خرید یک رپورتاژ آگهی در یک سایت ضعیف هم نیست! در صورتی که با گذراندن این دوره آموزشی می توانید بهترین تکنیک های لینک سازی را یاد بگیرید و بک لینک های با کیفیت برای سایت خود بسازید.
قسمتی از دوره
سوالات متداول در مورد دوره آموزشی Ahrefs
آیا در این دوره سایت های خارجی تحلیل شده است؟
خیر به هیچ وجه! تمام مثال ها و تحلیل و بررسی ها روی داده های سایت های فارسی زبان انجام شده است.
آیا این ابزار برای وب سایت های فارسی به خوبی کار می کند؟
بله این ابزار برای سایت های فارسی هم خوب کار می کند. اما به دلیل عدم پشتیبانی این ابزار از کشور ایران در بخش تحلیل کلمات کلیدی داده هایی که به ما نشان می دهد دقیق نیست چون برای کشور ما نیست اما برای استفاده و بهرمندی از این قسمت راه کار خوبی به شما ارائه خواهد شد.
این دوره آموزشی به درد چه افرادی می خورد؟
به درد هم سئوکارها و کسانی که به سئو علاقه مند هستند. استفاده از ابزار Ahrefs برای هر شخصی که در حوزه سئو فعالیت می کند بسیار کاربردی و مهم خواهد بود.
آیا برای استفاده از ابزار Ahrefs حتما باید پول پرداخت کنیم؟
بله متاسفانه این تنها ابزار سئو در دنیاست که نسخه رایگان ندارد و این دقیقا به دلیل حرفه ای بودن و قوی بودن این ابزار است. اما در این دوره آموزشی راه کاری را به شما ارائه می دهم که بتوانید با هزینه بسیار کمتر از اکانت های اشتراکی ابزار Ahrefs به خوبی استفاده کنید.
توجه:
ارزش ریالی این محصول در وبسایت همیار وب ۴۹۹,۰۰۰ تومان می باشد.