دانلود کتاب بازاریابی برایان تریسی

امتیاز 5.00 ( 2 رای )

در حال بارگذاری
۱۸ مرداد ۱۳۹۹
pdf
2.35 مگابایت
114
۸,۰۰۰ تومان
خرید

دانلود کتاب بازاریابی برایان تریسی

Download Brian Tracy Marketing Book

کتاب بازاریابی نوشته برایان تریسی مناسب کسانی است که در کسب و کار خود نیازمند به توسعه و بهبود بازریابی دارند، این کتاب ۱۴۸ صفحه ای راهکارهایی برای بازاریابی و توضیحاتی برای کسانی که سر رشته ای به این بحث ندارند ارائه می کند که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

قطع کتاب به نحوی انتخاب شده است که شما بتوانید آن را در گوشی موبایل خود و تبلت ها به راحتی بخوانید، و فونت نوشتاری ما فونت ایران سانس است تا از خستگی چشمان شما هنگام خواندن این کتاب جلوگیری شود.

Download Brian Tracy Marketing Book

در ادامه فصل اول از این کتاب را می خوانیم:

فصل یک

هدف کسب و کار

بسیاری از افراد فکر میکنند هدف کسب و کار فقط کسب سود است.

با این وجود، طبق گفته پیتر دراکر هدف واقعی «جذب و حفظ مشتریان» است.

تمام تلاشهای یک کسب و کار موفق در راستای جذب مشتری به روشهای مختلف است.

سود، نتیجه جذب و حفظ مشتریان به شکلی به صرفه در طول زمان است.

هزینه جذب اولیه مشتریان بسیار زیاد است، اما هزینه حفظ آنها بسیار کمتر است. اگر کارا ترین شرکتها در حوزه بازاریابی را بررسی کنید، خواهید دید که همه استراتژیهای آنها معطوف به جذب مشتریان و حفظ آنها است.

کیفیت به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی

شاید سودمندترین استراتژی بازاریابی افزایش سطح کیفی محصولات و خدمات باشد. کیفیت قویترین و مؤثرترین استراتژی بازاریابی است. ۹۰درصد موفقیت کسب و کار به کیفیت تولیدات بستگی دارد. مردم همیشه از تأمین‌کننده‌ای که محصولات باکیفیت‌تر دارد خرید می‌کنند، قیمتهای بیشتری میپردازند و بارها و بارها سراغ شرکتی میروند که کالاها و خدمات با کیفیتی ارائه میدهد.

کیفیت چیست؟ این موضوع سالها مورد بحث و گفتگو بوده است.

به گفته فیلپ کزابی، مؤسس کالج کیفیت: «کیفیت میزان تطابق عملکرد محصول با توضیحاتی است که هنگام فروش درباره آن داده‌اید»

شاید بهترین تعریف برند یا شهرت شما در بازار این باشد:

«وعده‌ هایی که میدهید و وعده ‌هایی که به آن عمل میکنید».

درجه کیفیت براساس درصد زمانی مشخص می‌شود که محصول یا خدمت به وعده‌ هایی که برای جذب مشتریان داده، عمل میکند.

دومین استراتژی مهم در بازاریابی موفق، ارائه خدمات با کیفیت است.

بر اساس مطالعه PIMS (اثر سود بر استراتژی بازاریابی) که سالها توسط دانشگاه هاروارد انجام شده است، کیفیت محصول به دو عامل بستگی دارد:

خود محصول و روش فروش و ارائه آن. نه تنها خود محصول بلکه روش برخورد با مشتری از نخستین تماس تا مدتی که از محصول یا خدمت شما استفاده می‌کند، مهم است.

مردم همیشه بدون توجه به قیمت، نزد تأمین کننده ای بر میگردند که کالاها و خدمات با کیفیتی ارائه میدهد.

احساس مشتریان نسبت به شما

احساس مشتری

عامل حیاتی دیگر در موفقیت بازاریابی روابط است.

امروزه بیشتر و بیشتر میفهمیم که کیفیت روابط کاری معیاری مهم برای جذب و حفظ مشتریان فراوان است.

گاهی از مخاطبانم می پرسم «چند درصد از تصمیم گیری افراد احساسی و چند درصد منطقی است»؟

بعد از این‌که پاسخ‌هایشان را مطرح کردند، میگویم «افراد ۱۰۰ درصد احساسی هستند». آنها احساسی تصمیم میگیرند و سپس با منطق توجیه میکنند. احساس فعلی آن‌ها و احساسی که فکر میکنند بعد از خرید خواهند داشت، تعیین کننده خرید یا عدم خرید شان است.

جان کارلزون، مدیر سابق خطوط هوایی SAS که این شرکت را به یکی  از سودآورترین شرکتهای اروپا تبدیل کرد، تجربیاتش را در کتاب «لحظه تعیین کننده» منتشر کرد.

او در این کتاب خلاق عنوان می‌کند هر تماس با مشتری یک «لحظه تعیین کننده» است که بسیار اثرگذار بوده و تا حد زیادی تعیین کننده تکرار یا عدم تکرار خرید است. از آن‌جا که هزینه راضی کردن مشتری فعلی یک‌دهم هزینه بازاریابی، تبلیغات و فروش به مشتری جدید است، شرکت‌‌ها می‌توانند با توجه زیاد به مشتریان، آن‌ها را جذب و حفظ کنند، زیرا این کار سودآور ترین و سریعترین راه رشد است.دانلود کتاب بازاریابی برایان تریسی

خریدن مشتری

 هر شرکتی در کسب و کار «خریدن مشتری» است. همه شرکت‌ها یک «هزینه جذب» دارند، چه درباره آن بدانند یا ندانند. شاید این مورد مهم‌ترین هزینه مهم در موفقیت کسب و کار باشد.

هزینه جذب، ترکیب همه مبالغی است که به هر طریق به مشتری می‌پردازید تا برای نخستین‌بار او را بخرید! شرکت‌ها در‌صورتی در کسب و کارشان دوام می‌آورند که هزینه خریدن مشتری کم‌تر از سود خالص خرید او از شرکت باشد.

هرگاه درباره شرکت‌هایی میخوانید که فروش‌ های میلیون دلاری یا حتی میلیارد دلاری دارند، اما هنوز ضرر می‌کنند، مثالی از این ضرب‌المثل قدیمی می‌یابید که «ما از هر فروشی ضرر میکنیم، اما امیدواریم با افزایش حجم فروش، این ضرر را جبران کنیم».

دلیل اصلی ضرر شرکتها این است که هزینه جذب مشتری بیشتر از کل سودی است که او برای شرکت ایجاد می‌کند. اگر شرکت بتواند مشتریان را با هزینه کمتری نسبت به سود حاصل از آن‌ها بخرد، می‌توان هر مبلغی را برای خرید مشتریان بیشتر و بیشتر هزینه کرد. این یکی از بزرگترین رازهای موفقیت در کسب و کار و اصلی ترین عنصر بازاریابی مؤثر است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.