دانلود رایگان آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ : آموزش مدیریت بازاریابی دیجیتال
فضای دیجیتال سراسر فرصت و پتانسیل برای جذب مشتریان، افزایش فروش و رشد چشمگیر کسب و کارها است. اما رسیدن به موفقیت در این فضا نیازمند علم خاصی است که به آن بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ می گوییم. علمی که به شما کمک می کند، نهایت استفاده را از وب سایت، اپلیکیشن موبایل، شبکه های اجتماعی و دیگر ابزارهای بازاریابی دیجیتال برده تا با کمترین هزینه به بهترین بازدهی دست یابید.
در این دوره چه چیزی در انتظار شماست؟
شما در حال بررسی جامع ترین دوره دیجیتال مارکتینگ ایران هستید که شامل ۱۱ زیر دوره و یک پروژه عملی می شود
- ۱.اصول
- ۲.وردپرس
- ۳.بازاریابی محتوایی
- ۴.گوگل آنالیتیکس
- ۵.گوگل تگ منیجر
- ۶.گوگل ادز
- ۷.شبکه های اجتماعی
- ۸.ایمیل مارکتینگ
- ۹.طراحی کمپین
- ۱۰.استراتژی
- سئو
۱.اصول
دوره اصول دیجیتال مارکتینگ | ۲۰ ساعت
یک استارت پرانرژی با اولین و مهم ترین دوره داشته باشیم
اگر قصد دارید در عرصه جذاب بازاریابی دیجیتال ورود قدرتمندی داشته باشید، نیاز است ابتدا با اصول اولیه بازاریابی آشنا شوید. در ادامه باید با اصول، ابزارها، کانال ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال به شکل کامل آشنا شده و نحوه استفاده کاربردی از آنها را فرا بگیرید.
همچنین بحث تحلیل و ارزیابی اثربخشی فعالیت های انجام شده و تصحیح آنها نیز از دیگر موارد مهم و اصولی دیجیتال مارکتینگ است که در این دوره آموزش داده میشود. این دوره بسیار مهم و پیش نیاز شرکت در دوره های بعدی دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.
۲.وردپرس
دوره وردپرس با رویکرد دیجیتال مارکتینگ | ۲۰ ساعت
ایجاد زیرساخت اصلی کسب و کار دیجیتالی شما
علیرغم آنکه این دوره ویژه متخصصین بازاریابی دیجیتال طراحی شده و با نگاه فنی بازاریابی به دنبال استفاده حداکثری از ابزار وب سایت (وردپرس) هستیم اما تلاش می کنیم از صفر طراحی سایت با وردپرس را به شما بیاموزیم و با توجه به کارگاهی بودن کلاس ها، شما گام به گام سایت خود را طراحی خواهید کرد و در پایان دوره نیز می توانید از آن رونمایی کنید.
۳.بازاریابی محتوایی
دوره نقشه راه بازاریابی محتوایی | ۲۰ ساعت
حالا نوبت پادشاه فضای دیجیتال رسیده
در سبک نوین بازاریابی به جای آنکه ما به سراغ مشتریان برویم، با تولید محتوای مورد نیازشان و انتشار آن در وب سایت و شبکه های اجتماعی مان، آنها خود به سراغ ما خواهند آمد. در این میان شناخت مخاطبان هدف، تدوین استراتژی و برنامه برای تهیه و انتشار محتوا و نحوه تولید آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این دوره به دانشجویان آموزش داده می شود.
در این دوره کارگاهی قرار نیست حرفهایی زده شود که با یک جستجوی ساده در گوگل پیدا شود! این کارگاه بر اساس یک داستان واقعی است و تمامی مشاهدات استاد از بازار محتوا را در قالب یک مدل هشت مرحلهای در اختیار شما قرار می گیرد. اسمش «نقشه راه بازاریابی محتوایی» است؛ یعنی قرار است یک مسیر طولانی و پرپیچوخم را طی کنید. در تمام مسیر یک قطبنما در دست شماست تا راه را گم نکنید و به بی راهه نروید. در این کارگاه با هم مینویسیم، با هم تمرین میکنیم، با هم اشتباه میکنیم، با هم اصلاح میکنیم و با هم نویسندگی تجاری را تجربه میکنیم.
۴.گوگل آنالیتیکس
دوره گوگل آنالیتیکس | ۲۰ ساعت
به سراغ تحلیل آمار و ارقام که چراغ راه موفقیت هستند می رویم
دیجیتال مارکتینگ با تکیه بر آمار و ارقام و بسیار دقیق انجام می شود. در این دوره دانشجویان می آموزند که چگونه با استفاده از ابزار آمارگیر و تحلیلگر گوگل آنالیتیکس، شناخت بهتری از مخاطبان هدف خوب بدست آورده، استراتژی های بازاریابی را مشخص کرده، کمپین ها را تعریف و اجرا نموده و در نهایت با بررسی و تحلیل آمار و ارقام نتایج فعالیت های خود را بسنجند.
تمامی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ در وب سایت، اپلیکیشن موبایل، شبکه های اجتماعی و … نیاز به تجزیه و تحلیل نتایج دارد. به این منظور شرکت گوگل ابزار گوگل آنالیتیکس را ویژه ما دیجیتال مارکترها طراحی کرده است که تمامی داده های فعالیت های بازاریابی ما را ثبت می کند و براساس آن گزارش های بسیار کاربردی ارائه می دهد.
۵.گوگل تگ منیجر
دوره گوگل تگ منیجر | ۱۲ ساعت
حالا تمام فعالیت های کاربران را زیر ذره بین می بریم!
گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) یکی دیگر از ابزارهای شگفت انگیز و رایگان گوگل است که با استفاده از آن می توان به مدیریت بسیار راحت تگ ها (اسکریپت ها) بر روی وب سایت پرداخت و فعالیت های کاربران وب سایت را مو به مو رهگیری و آنالیز کرد. این ابزار همچنین یک مکمل فوق العاده برای گوگل آنالیتیکس است و با ترکیب این دو می توان برای بهینه سازی فرایندهای قیف فروش داده های بسیار دقیق تر و ریزتری از فعالیت کاربران را ثبت و بررسی کرد.
در این دوره کارگاهی دانشجویان ابتدا تگ منیجر را بر روی وب سایت خود فعال کرده و سپس با استفاده از تگ منیجر ابزارهای مهم بازاریابی دیجیتال همچون گوگل آنالیتیکس، ریتارگتینگ گوگل ادز، هاتجر و … را در وب سایت خود اضافه می کنند. در ادامه برای ثبت دقیق تک تک فعالیت های کلیدی و مهم کاربران در وب سایت ایونت های خاصی در سیستم تعریف و پیاده سازی خواهند کرد.
۶.گوگل ادز
دوره تخصصی گوگل ادز | ۲۰ ساعت
برای تبلیغات چه کسی بهتر از خود گوگل؟
تبلیغات کلیکی در گوگل ادز (ادورز سابق) از پربازده ترین و هدفمندترین کانال های تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ است. در این دوره دانشجویان می آموزند که چگونه مخاطبان هدف را با استفاده از این سیستم هدف گرفته و چطور با کمترین هزینه ممکن آنها را جذب وب سایت کنند. بهینه سازی کمپین های ادورز و کاهش هزینه ها کلیدی ترین مبحث در این دوره است.
بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، بدون هیچ بهینه سازی ای وارد عرصه تبلیغات گوگل می شوند و هزینه های زیادی بدون آنکه کاربر با کیفیتی جذب کنند، می پردازند. درصورتی که با متدهای بهینهسازی گوگل ادز می توان هم سهم بازار بیشتری به دست آورد و هم حتی تا ۸۰٪ هزینه ی تبلیغات را کاهش داد.
در این دوره کاملا با محیط گوگل ادز و نحوه ساخت کمپین ها آشنا خواهید شد و در نهایت تمامی روش های بهینهسازی و کاهش هزینه ها را در عین اثر بخشی و افزایش کیفیت خواهید آموخت.
۷.شبکه های اجتماعی
دوره بازاریابی در شبکه های اجتماعی | ۱۶ ساعت
به بخش هیجان انگیز کار رسیدیم! وقتشه حسابی دیده شویم!
با توجه به حضور گسترده مخاطبان کسب و کارها در شبکه های اجتماعی و پتانسیل بالای آنها برای بازاریابی، شبکه اجتماعی به یکی از کانال های مهم دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده اند.
در این دوره دانشجویان با این شبکه ها و کاربرد هر کدام در بازاریابی آشنا شده و نحوه تدوین استراتژی، برنامه محتوایی، تبلیغات اثربخش و راه های تبدیل دنبال کنندگان به مشتری را می آموزند.
در دنیای پر شتاب امروزی که در هر صنفی رقیبان با خلاقیت و ایده های جدید از هم سبقت می گیرند، سوشال مدیا یا شبکه های اجتماعی بخش انکار ناپذیر و جدا نشدنی از بازاریابی و فروش هر کسب و کاری است. اینستاگرام به عنوان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در ایران و جهان احتیاج به شناخت صحیح از امکانات و امتیازاتش دارد تا بتواند به بهترین نحو اهداف شما را برآورده سازد. بخش اعظم این دوره به اینستاگرام اختصاص دارد. همچنین توییتر نیز از شبکه های اجتماعی فعال در ایران است و کاربران فعالی دارد که برای برخی کسب و کارها بسیار پر بازده است. سومین شبکه اجتماعی که نحوه بازاریابی در آن در این دوره تدریس می شود، لینکدین است که برای کسب و کارها بخصوص B2B ها بسیار کاربردی است.
۸.ایمیل مارکتینگ
دوره ایمیل مارکتینگ | ۱۲ ساعت
ایمیل، پیامک و پوش را حساب شده استفاده کنید
در دنیای دیجیتال مارکتینگ ایمیل ابزاری پربازده با هزینه بسیار مقرون به صرفه است که معمولا کسب و کارهای ایرانی درک درستی از قدرت و بازدهی آن در کشورمان نداشته و به راحتی آن را کنار می گذارند! شما در دوره ایمیل مارکتینگ چگونگی طراحی یک ایمیل جذاب، نحوه ساختار و چیدمان آن، محتوای جذاب برای ایمیل مارکتینگ موفق را خواهید آموخت. در ساخت کمپین با بهترین مثالهای ایمیل مارکتینگهای موفق، متریکها و آمارها برای بهینهسازی کمپین آشنا خواهید شد. این گزینه به درک شما از تکنیکها، افزایش و ارزش اتوماسیون بازاریابی بسیار کمک خواهد کرد.
۹.طراحی کمپین
دوره طراحی کمپین دیجیتال | ۲۰ ساعت
حالا باید مخاطبان هدف را به سایت بکشانیم
طراحی و اجرای کمپین های دیجیتال مهمترین بخش دیجیتال مارکتینگ است. در این دوره دانشجویان می آموزند که برای طراحی کمپین ها چگونه تحقیقات اولیه را انجام داده، چگونه محتوا تهیه کنند، چه کانال های تبلیغاتی را انتخاب کنند، بین رسانه های نمایش دهنده کدام را برگزینند و در نهایت پس از اجرای کمپین مانیتورینگ و ارزیابی نتایج را داشته باشند.
۱۰.استراتژی
دوره استراتژی دیجیتال مارکتینگ | ۲۰ ساعت
در نهایت استراتژی پازل دیجیتال مارکتینگ شما را تکمیل می کند
حالا که با تمامی اجزای دیجیتال مارکتینگ، ابزارها و امکانات کاملا آشنا شده اید و مهارت استفاده از همه آنها را بدست آوردید، وقت آن رسیده که براساس هر کسب و کار به صورت اختصاصی بتوانید یک استراتژی دقیق برای استفاده بهینه و اثربخش از هر کدام از آنها تدوین کنید. در این دوره دسته بندی انواع کسب و کارها در فضای دیجیتال و شرایط ویژه هر دسته را خواهید شناخت و در ادامه نحوه مدیریت درست و بهینه کسب و کار با توجه به چشم انداز و امکانات موجود مبتنی به برنامهریزی را می آموزید. این دوره به شما کمک می کند تا با توجه به پتانسیل های موجود و منابع مالی و زمانی و ابزارهای تحت نظر، برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کسب و کار خود را تدوین و آنالیز کنید.
تعیین شاخص های کلیدی عملکرد برای کنترل بر روند فعالیت ها رسیدن به اهداف نیز از دیگر مباحث مهم این دوره است. به طور کلی این دوره بیشتر تمرکز بر مباحث مربوط به بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و ابزار های تحت وب دارد که به شما کمک می کند با یک دید جامع بر کسب و کار و تمامی فعالیت های بازاریابی پیوند درستی بین آنها برقرار کرده و همه چیز را هدفمند و پربازده پیش ببرید.
سئو
با توجه به سرعت رشد استفاده از اینترنت و رقابت بین کسبوکارها برای جذب مشتری و دیده شدن در صفحات اول موتورهای جستجو، آشنایی با مبحث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بیش از پیش اهمیت پیدا میکند. از این رو کسب اطلاعات به روز و دانش فنی در این زمینه جزو شروط لازم داشتن یک کسبوکار موفق است. سئو کردن وب سایت بخش مهمی از عملیات دیجیتال مارکتینگ هست و به جرات میتوان گفت سئو تضمینکننده برگشت سرمایهگذاری شما برای بازاریابی اینترنتی است.
در این دوره دانشجویان می آموزند، چگونه هدفگذاری صحیح و استراتژی مناسبی را برای کسب نتایج عالی در موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) تعیین کرده و برای رسیدن به این اهداف از چه برنامه، ترفندها و تکنیک هایی استفاده کنند.
دوره جامع دیجیتال مارکتینگ با ۲۰۰ ساعت آموزش به جرات کاملترین دورهای است که از صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ و بازاریابیآنلاین محصولات و خدمات را به افراد و سازمانها آموزش میدهد.
اگر شما یک مدیر اجرایی، بازاریابی، روابط عمومی و … هستید حضور در این دوره جایگاه مناسبی برای شماست. این دوره علاوه بر مدیران و صاحبان کسب و کار، کارشناسان IT، مدیران استراتژی بازاریابی و در نهایت هر فردی که به دنبال یافتن شغلی در حوزه آنلاین و دیجیتال مارکتینگ است پیشنهاد میشود.
با توجه به اینکه در این دوره مباحث از پایه آموزش داده می شود، صرفا آشنایی با اینترنت و توانایی استفاده از آن برای شرکت در دوره کافیست.
در این دوره هرآنچه برای راهاندازی و پیادهسازی کامل دیجیتال مارکتینگ در یک کسبوکار نیاز است را خواهید آموخت.
اما دنیای دیجیتال مارکتینگ دنیای بزرگی است و شما پس از مدتی فعالیت در این حوزه به مرور نیازهای جدیدی را
احساس خواهید کرد، که برای رفع آن نیاز خواهید داشت دوره پیشرفته دیجیتال مارکتینگ را نیز بگذرانید.
اما در گام اول این دوره برای شما کافی و کاربردی است و تا پیادهسازی کامل مباحث آن یادگیری مباحث بیشتر توصیه نمیشود.
این دوره به تمام شاخصهای بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ مسلط خواهید بود و میتوانید فعالیت خود را در ابعاد برنامه ریزی،طراحی ،اجرا و بررسی نتایج کسب کار آنلاین خود پیش ببرید. پس شما به تمامی مباحث اساسی دیجیتال مارکتینگ مسلط شده و قادر به مدیریت یک تیم دیجیتال مارکتیگ خواهید بود.